arrow2leftarrow2right Selectare mod program : expresiv-descriere, receptiv-indicare, receptiv-potrivire
 btnasistat0 Copilul este neasistat
 btnasistat1 Copilul este asistat
 arrow3leftarrow3right Selectare program
 btnabout Informatii realizare aplicatie
 btnedit Editare profil parinte/terapeut
 btnexport Salvare backup date
 btngraph Grafic raspunsuri copil
 btnhome Revenire meniu principal
 btninfo Repetare voce/subtitrare
 btnlocked1btnlocked0 Blocare/Deblocare Item
 btnmenu Lista itemi program
 btnminus Inregistrare Raspuns gresit
 btnplus Inregistrare Raspuns corect
 btnok Confirmare
btnreload Schimbare item 
 btnprint

Printare grafic raspunsuri gresite/corecte. Rapoartele sunt plasate in memoria dispozitivului in folder-ul Download

 btnsave Salvare informatii
 btnsettings Setari
 btnstats Selectare data/ program pentru obtinerea graficului de raspunsuri
 btnuser Selectare profil parinte/terapeut/copil
 switchmuteoff Sunet aplicatie/voce oprit
 switchmuteon Sunet aplicatie/voce pornit
 switchoff Subtitrare oprita
 switchon Subtitrare pornita

 

 

Descrierea programelor

PROGRAMUL 1

- potrivire imagini identice

Pe fereastra aplicatiei va aparea o imagine jos ce trebuie potrivita cu o alta imagine identica ce se afla sus. In partea de sus pot aparea intre doua si sase imagini in functie de gradul de dificultate. Dintre toate variantele prezente pe ecran, copilul trebuie sa aleaga imaginea identica care se potriveste cu cea de jos.
Sunt doua variante prin care se poate realiza potrivirea imaginilor identice : Copilul apasa pe imaginea de jos, dupa care apasa pe imaginea identica care se afla in partea de sus, sau copilul muta imaginea de jos pana cand ajunge peste varianta identica de sus.
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

- receptiv – arata x (fara distractiori)

Pe fereastra aplicatiei vor aparea intre 2 si 6 imagini(numarul de imagini este ales de catre parinte/terapeut accesand butonul de setari) dintre care copilul va trebui sa aleaga una dintre acestea, la indicatia terapeutului/parintelui ( exemplu : „Arata cana !”);
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe(este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

- expresiv –descriere

Terapeutul/parintele alege o imagine, iar copilul este intrebat: „ce este?”
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 2

-asocieri: cap – sapca, soarece – branza, picior – soseta
Pe fereastra ecranului vor aparea doi, trei, patru, cinci sau sase imagini (numarul de imagini este ales de catre parinte/terapeut accesand butonul de setari) in partea de sus a ecranului, iar in partea de jos, corespondentul lor (De exemplu: sus este un soricel, un cap de om, si un picior, iar jos avem o soseta. Copilul va trebui sa potriveasca soseta cu piciorul).
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe(este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 3

Secventialitate

-receptiv-ordonare: Imaginile respecta o anumita secventialitate, iar copilul va trebui sa le aseze in ordinea corecta(exemplu:prima poza-„baiatul are farfuria plina cu biscuiti”,a doua imagine- „baiatul mananca biscuitii”, a treia imagine-„ farfuria baiatului este goala”)
Daca copilul aseaza imaginile in ordinea corecta, se poate face automat trecerea la urmatorul set de imagini.
In partea de sus vor aparea imaginile amestecate, iar copilul trebuie sa le mute in ordinea corecta in patratele goale care se afla in partea de jos a ecranului.
In cazul raspunsului corect, terapeutul va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe(este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

-expresiv-descriere: terapeutul/parintele va alege o un set de imagini, deja asezat in ordine si ii va cere copilului sa povesteasca ce se intampla in imaginile respective. Daca copilul va reusi sa povesteasca, terapeutul/parintele poate face trecerea la urmatorul set de imagini apasand butonul swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus.

PROGRAMUL 4

Culori:

- Receptiv-ordonare

Pe fereastra aplicatiei va aparea o imagine cu o culoare jos ce trebuie potrivita cu o alta imagine identica ce se afla sus. In partea de sus pot aparea intre doua si sase culori in functie de gradul de dificultate. Dintre toate variantele prezente pe ecran, copilul trebuie sa aleaga culoarea identica care se potriveste cu cea de jos.
Sunt doua variante prin care se poate realiza potrivirea culorilor : Copilul apasa pe imaginea de jos , dupa care apasa pe culoarea identica care se afla in partea de sus, sau copilul muta imaginea de jos pana cand ajunge peste varianta identica de sus.
In cazul raspunsului corect, terapeutul va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe(este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

-receptiv-indicare:

Pe fereastra aplicatiei vor aparea intre 2 si 6 imagini reprezentand culori (numarul de imagini este ales de catre parinte/terapeut accesand butonul de setari) dintre care copilul va trebui sa aleaga una dintre acestea, la indicatia terapeutului/parintelui (exemplu : „Arata rosu !”);
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

-expresiv-descriere:

Terapeutul/parintele alege o imagine, iar copilul este intrebat: „ce culoare este?”
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 5

Situatii dificile

-expresiv-alege:

In partea de sus a ecranului va aparea o poza ce prezinta mai multe situatii dificile (exemplu: “o fetita gaseste o geanta pe strada”, “un baiat observa cand o persoana incearca sa sparga un magazin”, etc), iar in partea de jos vor aparea mai multe variante pentru situatia respectiva. Unele variante sunt corecte, iar altele gresite, aici copilul fiind pus de catre terapeut/parinte sa aleaga solutia care este corecta.
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 6

Cauza-efect:

In acest program pe fereastra ecranului vor aparea doua imagini de tip cauza-efect (exemplu: „un bebelus plange pentru ca ii este foame”, „copiii aplauda pentru ca sunt la un spectacol”). Copilul poate fi intrebat de catre parinte/terapeut „ De ce plange bebelusul?” iar in acest caz copilul sa raspunda folosind imaginea unde este prezenta cauza „pentru ca ii este foame”, sau poate fi intrebat „ ce se intampa aici?” , iar copilul sa raspunda folosind ambele imagini „bebelusul plange pentru ca ii este foame”.
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 7

Emotii:

-receptiv-indicare:

Pe fereastra aplicatiei vor aparea intre 2 si 6 imagini reprezentand persoane cu diferite emotii(numarul de imagini este ales de catre parinte/terapeut accesand butonul de setari) dintre care copilul va trebui sa aleaga una dintre acestea, la indicatia terapeutului/parintelui (exemplu : „Arata vesel !”);
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

-expresiv-descriere:

Terapeutul/parintele alege o imagine, iar copilul este intrebat: „cum se simte baiatul/fata/femeia/barbatul?”
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

-expresiv-cauzalitate:

Pe fereastra ecranului va aparea cate o imagine in care sunt redate emotiile prin care o persoana trece in anumite situatii (exemplu:” o fata este bucuroasa pentru ca a primit un cadou”, un baiat este trist pentru ca i s-a stricat masinuta”, etc.), astfel copilul va fi intrebat de catre parinte/terapeut „ De ce se simte persoana din imagine fericita/suparata/nervoasa/somnoroasa/speriata/uimita?”
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 8

Actiuni:

-receptiv-indicare:

Pe fereastra aplicatiei vor aparea intre 2 si 6 imagini reprezentand persoane care fac diferite actiuni (numarul de imagini este ales de catre parinte/terapeut accesand butonul de setari) dintre care copilul va trebui sa aleaga una dintre acestea, la indicatia terapeutului/parintelui ( exemplu : „Arata face baie !”);
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

-expresiv-descriere:

Pe fereastra ecranului va aparea cate o imagine in care sunt redate diverse actiuni (exemplu:”mananca”, „face baie”, „se joaca” etc.), astfel copilul va fi intrebat de catre parinte/terapeut „ ce face persoana respectiva in imagine?”
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 9

Notiuni Opuse:

-receptiv-indicare:

Pe fereastra ecranului vor aparea cate doua imagini ce reprezinta concepte opuse (exemplu: „ gol-plin”, „curat-murdar”, „sus-jos”). Copilul trebuie sa aleaga una dintre imagini la cererea parintelui/terapeutului (exemplu: „ arata curat!”, „arata gol!”)
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

-expresiv-descriere:

Pe fereastra ecranului vor aparea cate doua imagini ce reprezinta concepte opuse (exemplu: „ gol-plin”, „curat-murdar”, „sus-jos”). In cadrul acestui program , copilul va fi intrebat de catre parinte/terapeut „ Cum este?”.
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 10

Locatii si meserii:

-receptiv-indicare:

Pe fereastra aplicatiei vor aparea intre 2 si 6 imagini reprezentand imagini cu diferite meserii sau locatii (numarul de imagini este ales de catre parinte/terapeut accesand butonul de setari) dintre care copilul va trebui sa aleaga una dintre acestea, la indicatia terapeutului/parintelui (exemplu : „Arata pompierul!”, „Arata magazinul!”); In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe(este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

-expresiv-descriere:

Pe fereastra ecranului va aparea cate o imagine in care sunt prezentate diverse meserii sau locatii (exemplu:”politistul”, „doctorul”, „magazinul”, „spitalul”, etc.), astfel copilul va fi intrebat de catre parinte/terapeut „ ce meserie are?” sau „ce loc/locatie este?”.
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 11

Povesti sociale

-receptiv-ordonare: Imaginile respecta o anumita secventialitate, iar copilul va trebui sa le aseze in ordinea corecta (exemplu:prima poza-„baiatul se uita la televizor”,a doua imagine- „baiatul iese afara cu rolele si cu cainele”, a treia imagine-„ cainele vede o pisica si il trage pe baiat”, a patra poza „baiatul cade pentru ca a fost tras de catre caine”)
In partea de sus vor aparea imaginile amestecate, iar copilul trebuie sa le mute in ordinea corecta in patratele goale care se afla in partea de jos a ecranului.
In cazul raspunsului corect, terapeutul va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe(este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

-expresiv-descriere: terapeutul/parintele va alege o un set de imagini, deja asezat in ordine si ii va cere copilului sa povesteasca ce se intampla in imaginile respective. Daca copilul va reusi sa povesteasca, terapeutul/parintele poate face trecerea la urmatorul set de imagini apasand butonul swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus.

PROGRAMUL 12

Sesizeaza Absurditatile:

In cadrul acestui program se regasesc mai multe imagini in care sunt prezentate situatii absurde (exemplu: „prajituri in masina de spalat”, „CD-uri in toaster”, „ping-pong cu tigaia”, etc), iar copilul va fi rugat sa identifice ce e in neregula in imagini raspunzand la intrebarea „ Ce este gresit?” si sa gaseasca varianta corecta raspunzand la intrebarea „Cum este corect?”
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe(este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 13

Ce lipseste?:

Pe fereastra ecranului va aparea cate o imagine imagine cu diverse obiecte carora le lipseste cate ceva (exemplu:„un pinguin de plus fara o aripa”, „o masa fara un picior”, „geaca fara maneca”) iar copilul va fi pus sa spuna ce lipseste.
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe(este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

PROGRAMUL 14

Pozitii spatiale:

-receptiv-indicare:

Pe fereastra aplicatiei vor aparea intre 2 si 6 imagini reprezentand imagini cu diferite pozitii in care se afla anumite obiecte sau persoane (numarul de imagini este ales de catre parinte/terapeut accesand butonul de setari) dintre care copilul va trebui sa aleaga una dintre acestea, la indicatia terapeutului/parintelui (exemplu : „Arata pe!”, „Arata in fata”, „Arata langa!”);
In cazul raspunsului corect, terapeutul/parintele va apasa pe semnul plus din coltul ecranului, iar pentru raspunsul gresit, pe semnul minus. Tranzitia la alte imagini se va face cu swipe (este al patrulea buton de la stanga la dreapta).

-expresiv-descriere

Pe fereastra ecranului va aparea cate o imagine in care sunt prezentate imagini cu diverse pozitii ale unor obiecte sau persoane (exemplu:”pe masa”, „langa cutie”, „in fata scaunului”, etc.), astfel copilul va fi intrebat de catre parinte/terapeut „Unde se afla/este obiectul sau persoana?”