Tulburările de somn și comportamentele problemă

În comparație cu un copil tipic, copiii cu autism au de cele mai multe ori probleme cu somnul. De asemenea s-a constatat că au mai multe probleme și în ceea ce privește controlul emoțiilor și cel al menținerii atenției. Înțelegerea conexiunii dintre acești doi factori poate duce la dezvoltarea unor tratamente și terapii mai eficiente pentru copiii cu autism. Următorul studiu a evaluat pattern-uri de somn la 281 de copii cu atusim în jurul vârstelor de 4 și 5 ani.

Citeşte mai mult
FAST - instrument de screening al analizei funcționale

Instrumentul de screening FAST identifică factorii de mediu și fizici care pot influența comportamentele problematice. Trebuie utilizat doar în scopuri de screening, ca parte a unei analize funcționale cuprinzătoare a comportamentului. Administrați FAST la mai multe persoane care interacționează frecvent cu clientul. Apoi folosiți rezultatele ca ghid pentru efectuarea unei serii de observații directe în diferite situații pentru a verifica funcțiile comportamentale și pentru a identifica alți factori care pot influența comportamentul problemei.

Descarcă screening-ul și instrucțiunile de aplicare >>

Teleterapia - instrucțiuni de practică

Termenul de ghid în acest document face referire la sugestii sau recomandări de comportamente, eforturi și conduite profesionale pentru psihologi. Un ghid diferă de norme, nu este obligatoriu și nu este acompaniat de sancțiuni. Astfel, ghidul poate fi privit ca o aspirație. El are scopul de a facilita dezvoltarea sistematică continuă a profesiei de psiholog și de a asigura un standard înalt în practica profesională. Un articol pentru speciaști tradus de Tiberiu Bratu.

Citeşte mai mult
1 din 54 de copii diagnosticați cu autism în America

Prevalența autismului a crescut cu 10% în ultimul an conform raportului publicat de CDC - Centers for Disease Control and Prevention în 26 martie 2020. Raportul reflectă o creștere continuă a prevalenței tulburării spectrului de autism (ASD) în Statele Unite și confirmă rezultatul unui studiu făcut de Help Autism în București în 2016. Incidența este mult mai mare decât statisticile pe care le comunică oficialitățile române.

CITEŞTE MAI MULT
Ce facem în izolare? - activități, jocuri și importanța rutinei

Lipsa contactului social pentru o perioadă îndelungată de timp duce la sentimente de singurătate. Limitarea socială, izolarea, poate fi o problemă pentru persoanele de orice vârstă. Această absență a interacțiunilor sociale trezește stări de teamă, neîncredere, stimă de sine scăzută, stări care se pot manifesta printr-o creștere a comportamentelor de agitație, furie, frustrare. Ce putem face în această situație impusă? 

Citeşte mai mult
Cât de eficientă este terapia online prin interacţiunea părinte - copil

Prezenţa unor dificultăţi de comportament, ca agresivitatea şi iritabilitatea la copiii cu tulburare de spectru autist, sunt recunoscute la scară largă. Studiile arată că aproximativ 1 din 4 copii cu TSA îndeplinesc criteriile de diagnostic pentru o tulburare de comportament perturbator (Kaat și Lecavalier 2013). Lipsa tratării acestor probleme poate duce la dificultăţi în încadrarea şcolară, funcţionarea în grupuri, dificultăţi în relaţiile sociale - intervenţia terapeutică este esenţială pentru atenuarea rezultatelor negative pe termen lung.

Citeşte mai mult
Când fac mare, vreau ...
De aceea noi credem că dacă tu te uiți în fiecare joi seara la Doctorul cel Bun pe AXN, Călin, Petre și Mălin sunt mai aproape de visele lor.
 
Călin, Petre și Mălin visează cum a visat și Shaun, să devină cineva când sunt mari. Shaun este un tânăr medic rezident cu autism și toate dificultățile unui diagnostic pe viață. Dar și cu toate calitățile unei diferențe de percepție care îi oferă o perspectivă excepțională asupra vieții. Visele lor pot fi posibile într-o lume în care înțelegem cum văd ei lumea și cum funcționează mintea lor extraordinară. Înțelegerea e primul pas. Urmărește Doctorul cel Bun în fiecare joi, de la ora 22:00 pe AXN.
Citeşte mai mult
Prietenii rari ai copiilor cu autism

Tu cine ai fi azi fără prietenul din copilărie? Poate nici nu ai un răspuns concret, dar sigur ți-ai făcut o listă în minte cu cei mai apropiați prieteni, aceia cu care te țineai spontan de mână și ați strâns amintiri din copilărie. Pentru copiii noștri, #copiiiaparte, oportunitățile de a-și face prieteni sunt drastic reduse în contexte firești precum școala sau parcul datorită specificului diagnosticului lor. 

CITEȘTE MAI MULT
Cum pregătim copiii cu autism pentru școală sau grădiniță

Copiii au nevoie de echilibru emoțional pentru a putea face față activităților educative, pentru a fi deschiși către mediu și cunoaștere. Cu atât mai mult, copilul cu autism are nevoie de o atenție sporită din partea adulților, care să cunoască stimuli interni sau externi care îl pot menține într-o stare de anxietate ridicată. Ți-am pregătit câteva recomandări în relația cu el, cu cadrul didactic și în relația cu tine pentru a începe școala sau grădinița cu dreptul.

 

Citește mai mult

Pagina 2 din 4