Intervenția terapeutică în ADHD

Abordarea terapeutică cea mai potrivită în Tulburarea hiperkinetică și de atenție (ADHD) este cea multimodală, în care există o abordare multidisciplinara: medicală, psihologică și educațională. Studiile privind efectele pe termen lung ale intervenție terapeutice au arătat că cele mai bune rezultate s-au obținut la copiii care au primit ambele tipuri de intervenție simultan (atât medicamentoasă, cât și comportamentală).

Read more
Cum abordăm schimbările în rutina copilului cu autism?

Copiii cu autism, mai mult decât oricine, caută să aibă o structură, predictibilitate în activități, să știe la ce se așteaptă în decursul zilei, cât durează și când se termină.

Coerența și predictibilitatea ajută copilul se simtă liniștit, în siguranță, încrezător că deține controlul asupra a ceea ce se va întâmpla. Dar când apar schimbările, copiii cu autism pot avea reacții comportamentale diverse precum retragere, comportamente repetitive, crize de plâns sau chiar manifestări ale agresivității.

Read more
Progrese în terapie - Povestea lui Alex

Atunci și acum

Alex are 10 ani și este un băiat vesel, perseverent și mândru de reușitele lui. De la 6 ani vine zilnic la terapie, în centrul Help Autism Delea Nouă. Când a venit prima dată era nonverbal. Alex, terapeutul lui, povestește că își strângea pumnii, se ridica pe vârfuri și cu capul în sus și își strigă nemulțumirea – i-a spus poziția rachetei.

Read more
Ce ne-ar ajuta știm despre ecolalia copilului cu autism?

Ecolalia nu este bună sau rea ci este felul în care copilul cu autism învață limbajul și comunicarea. 

Ecolalia reprezintă repetarea de cuvinte sau fraze de către copii cu TSA. Ei pot repeta cuvintele persoanelor apropiate din jurul lor (părinți, terapeuți) sau pot repeta cuvintele sau frazele din desenele favorite, emisiunile, muzica de la radio sau tv.

CITEȘTE MAI MULT
Terapia tulburărilor orofaciale miofuncționale și intervenția logopedică

În ultima vreme se observă din ce în ce mai multe disfuncționalități la nivelul aparatului fonoarticulator, care fac intervenția logopedică din ce în ce mai dificilă. Prin procesul de intervenție generală logopedică, ce presupune miogimnastica aparatului fonoarticulator, a maxilarelor, a limbii, buzelor și obrajilor și echilibrul inspir-expir, ajungem inconștient să tratăm efectele și nu cauzele, lucrul care îngreunează procesul logopedic. 

CITEȘTE MAI MULT
Cum le povestim copiilor despre tragediile din jurul nostru

Actele deliberate de violență care rănesc oameni nevinovați, accidentele, tragediile, ne afectează pe toți. Copiii vor avea nevoie de sprijinul părinților și al familiei pentru a face față situației și pentru a li se restabili sentimentul de siguranță. Iată 6 recomandări pentru a le povesti copiilor cu autism și nu numai despre tragediile din jurul nostru.

CITEȘTE MAI MULT
Cum pregătim copiii cu autism pentru școală sau grădiniță

Copiii au nevoie de echilibru emoțional pentru a putea face față activităților educative, pentru a fi deschiși către mediu și cunoaștere. Cu atât mai mult, copilul cu autism are nevoie de o atenție sporită din partea adulților, care să cunoască stimuli interni sau externi care îl pot menține într-o stare de anxietate ridicată. Ți-am pregătit câteva recomandări în relația cu el, cu cadrul didactic și în relația cu tine pentru a începe școala sau grădinița cu dreptul.

 

Citește mai mult
Prietenii rari ai copiilor cu autism

Tu cine ai fi azi fără prietenul din copilărie? Poate nici nu ai un răspuns concret, dar sigur ți-ai făcut o listă în minte cu cei mai apropiați prieteni, aceia cu care te țineai spontan de mână și ați strâns amintiri din copilărie. Pentru copiii noștri, #copiiiaparte, oportunitățile de a-și face prieteni sunt drastic reduse în contexte firești precum școala sau parcul datorită specificului diagnosticului lor. 

CITEȘTE MAI MULT

Page 2 of 4