Campania nationala Constientizeaza Autismul desfasurata pro bono in aprilie 2011

Campania nationala Constientizeaza Autismul organizata in 28 martie-30 aprilie  cu ocazia zilei internationale a constientizarii autismului din data de 2 aprilie si si-a propus constientizarea de catre publicul larg a existentei tulburarii de natura neurobioligice – autismul, in randul copiilor, prin declinarea la nivel national, pe toate canalele media.

In perioada 28 Martie - 30 Aprilie 2011, s-a declinat la nivel national campania “Constientizeaza Autimsul”

Campania a fost organizata cu ocazia zilei internationale a constientizarii autismului din data de 2 aprilie si si-a propus constientizarea de catre publicul larg a existentei tulburarii de natura neurobioligice – autismul, in randul copiilor, prin declinarea la nivel national, pe toate canalele media.

Campania a fost organizata din initiativa Asociatia Help Autism si Asociatiei de Terapie Comportamentala Aplicata, avand sustinerea Senatorului Elena Mitrea si a Ministerului Sanatatii, Ministerului Educatei, Cercetarii, Tineretului si Sportului, precum si Minsterului Muncii. 

Campania a fost posibila prin implicarea pro bono a multor parteneri organizatori, precum si parteneri media si a peste 20 asociatii de profil din tara, terapeuti si studenti voluntari.

Conceptul de la care s-a plecat in realizarea campaniei este detaliat mai jos:

•   Daca ignori semnele autismului, il condamni la izolare.

•   Ca parinte, educator sau  medic esti responsabil pentru observarea corecta si din timp a semnelor autismului si luarea deciziilor potrivite, intr-un timp cat mai scurt.

•   Este crucial ca persoanele implicate in viata unui copil autist sa actioneze cat mai devreme la vederea semnelor, altfel procesul de recuperare devine tot mai complicat.

•   Ignorarea semnelor incipiente ale autismului ii reduc copilului dreptul la o viata normala si il condamna la propriul lui univers.

•   Trebuie actionat cat mai repede sa poata avea sansa de a se integra in societate.

Obiectiv  campanie – constientizarea autismului  ca si tulburare neurobiologica  de catre publicul larg

Target principal campanie:

•   parintii care au copil cu varsta intre 1 an si 6 luni si 3 ani

•   medici pediatrii

•   medici neuropsihiatrii

•   educatori

Target secundar campanie:

•   orice persona care isi doreste copil

•   bunici

•   publicul larg

Comunicare:

•        Media:

•        TV

•        Radio

•        OOH (TV screen, LED Screen, panouri)

•        Banner on-line

•        Newsletter catre 80.000 tinte

•        Comunicate presa

•        Machete presa reviste si publicatii cotidiene

•        BTL:

•        Eveniment parcuri (Herastrau, IORE,  Moghiorosi, Tineretului

•         Distributie de 30.000 brosuri la nivel national

•         Participare conferinta  autism 1,2 aprilie

TV  28 martie – 3 aprilie

Statii  TV

Pro TV

Acasa

Money Channel

Prima TV

Kanal D

TVR 1

TVR 3

TVR info

Realitatea FM

 

Radio  28 martie – 3 aprilie

Statii radio

Gold FM

Radio Zu

Pro FM

Realitatea FM

Itsy Bitsy

Europa FM

 

Presa  

   

Publicatie

data aparitie

Tip aparitie

Femeia de astazi

25 martie

comunicat

Tango

1 aprilie

macheta vizual campanie

Lumea Femeilor

4 aprilie

macheta vizual campanie

Libertatea pt. femei

30 martie

macheta vizual campanie

Click pt femei

1 aprilie

macheta vizual campanie

Click sanatate

1 aprilie

macheta vizual campanie

Mami

mai

comunicat presa

Adevarul

1 aprilie

macheta vizual campanie

Adevarul de seara

1 aprilie

macheta vizual campanie

Jurnalul national

1 aprilie

macheta vizual campanie

Evenimentul zilei

1 aprilie

macheta vizual campanie

Presa  

   

Publicatie

data aparitie

Tip aparitie

Femeia de astazi

25 martie

comunicat

Tango

1 aprilie

macheta vizual campanie

Lumea Femeilor

4 aprilie

macheta vizual campanie

Libertatea pt. femei

30 martie

macheta vizual campanie

Click pt femei

1 aprilie

macheta vizual campanie

Click sanatate

1 aprilie

macheta vizual campanie

Mami

mai

comunicat presa

Adevarul

1 aprilie

macheta vizual campanie

Adevarul de seara

1 aprilie

macheta vizual campanie

Jurnalul national

1 aprilie

macheta vizual campanie

Evenimentul zilei

1 aprilie

macheta vizual campanie

Banner on-line

Banner o-line

Distributie Brosuri

In perioada 28 martie – 8 aprilie, la nivel national vor fi distribuite:

•        30.000 brosuri informative catre medici si educatori

•        500 postere vizual campanie

Locatii care vor fi atinse:

•        Gradinite

•        Spitale copii

•        Cabinete medicale

•        Policlinici

•        Centre medicale

Odata cu distributia brosurilor vor fi completate chestionare care vor cuprinde intrebari despre numarul de copii cu tulburare din spectrul autist aflati in evidenta.

Eveniment Parcuri

In data de 2 aprilie, ziua internationala a constientizarii autismului, se vor organiza evenimente in 4 parcuri:

•        IORE

•        Herastrau

•       Tineretului

•        Moghioros

Echipe formate  in fiecare parc din 2 promoteri, 3 terapeuti si un specialist in coordonare terapie comportamentala aplicata, vor distribui flyere, brosuri si vor oferii detalii despre autism, diagnosticare precoce,  program recuperare, ABA.

Promoterii vor purta echipament brandat “Constientizeaza autismul” si vor indruma parintii catre punctele info din parcuri. Punctul info va fi amenajat intr-un cadru mai retras, astfel incat sa poata crea intimitate celor care vor sa afle detalii despre autims, fiind delimitat de un parasolar sub care se vor afla scaune, masute, stand, LCD unde va rula spotul campaniei.

Va multumim ca sunteti alaturi de noi, sustinand campania.

Trimiteti catre prietenii vostrii mai departe acesta prezentare.

Luptati pentru Constientizarea Autismului!

Multumim Senatorului Elena Mitrea si Ministerelor pentru sustinere, multumim partenerilor implicati in organizarea campaniei, multumim partenerilor media si tuturor asociatiilor de profil, terapeutilor si studentilor care ne ajuta in distribuirea cele 30.000 de brosuri informative despre autism, si, nu in ultimul rand, multumim lui Raducu si familiei care ni s-au alaturat si au ajutat la realizarea vizualului campaniei. 

 

Echipa HelpAutism