Cursuri gratuite informative/practice pentru educatori si viitori terapeuti

Si pe parcursul anului 2012 se vor organiza bilunar cursuri informative si practice pentru educatori si viitori terapeuti, organizate gratuit la Sediul Asociatiei ATCA, de catre psiholog Iulia Lazarean.

Cursul ofera detalii despre Analiza aplicata  a comportamentului ca fiind interventia terapeutica in cazul copiilor cu autism. De asemenea ofera detalii despre Tulburarea pervaziva de dezvoltare, precum si despre urmatoarele tipuri de tulburari:

Ø  Tulburarea autista;

Ø   Tulburarea Rett;

Ø   Tulburarea dezintegrativa a copilariei;

Ø   Tulburarea Asperger;

Ø   Tulburarea de dezvoltare pervasiva fara alta  specificatie (autismul atipic).

 

Tulburarea autista

Autismul este o dereglare neuro-biologica ce afecteaza dezvoltarea si functionarea normala a creierului in ariile care sunt responsabile de functia de comunicare, interactiune sociala si functionarea cognitiva (repertoriu considerabil restrans si stereotip de activitati si interese).

·         cele mai recente studii (2009) arata o incidenta a cazurilor cu autism de 1 la 110;

·         dupa retardul mental, reprezinta cea mai grava si mai des intalnita tulburare de dezvoltare;

·         probabilitatea incidentei acestei tulburari este de 4 ori mai mare la baieti decat la fete;

·         numarul copiilor diagnosticati cu ASD (Autism Spectrum Disorder) a crescut dramatic in ultimul deceniu.

 

Tulburarea Rett

•         Diagnosticata numai la persoanele de sex feminin;

•         Debutul simptomelor poate surveni inca de la etatea de 5 luni;

•      Exista un pattern caracteristic de incetinire a cresterii capului, de pierdere a aptitudinilor manuale capatate anterior si de aparitia unor miscari ale trunchiului insuficient de coordonate; pierderea este in general persistenta si progresiva;

•       Este prezenta o deteriorare severa a dezvoltarii limbajului receptiv si expresiv (dificultati ce raman relativ constante de-a lungul vietii)

 

Tulburarea dezitegrativa a copilariei

•         Dezvoltare evident normala pentru cel putin primii doi ani dupa nastere;

•     Pierederea semnificativa clinic a aptitudinlor achizitionate anterior inainte de etatea de 10 ani in cel putin doua dintre urmatoarele domenii: limbaj expresiv si receptiv, aptitudini sociale, controlul sfincterului anal si vezical, joc, aptitudini motorii

 

Tulburarea Asperger

•       Incapacitatea de a stabili relatii cu egalii corespunzatoare nivelului de dezvoltare (contact vizual, reciprocitate emotionala, lipsa cautarii spontane de a impartasi inteese, realizari);

•         Patternuri stereotipe, repetitive si restranse de comportament (ritualuri, manierisme motorii, preocupari obsesive);

•         Nu exista intarziere semnificativa clinic in limbaj;

•         Nu exista intarziere semnificativa clinic in dezvoltarea cognitiva.

 

Autismul atipic

•       Exista o deteriorare pervasiva si severa in dezvoltarea interactiunii sociale reciproce sau a aptitudinilor de comunicare verbala sau nonverbala;

•         Sunt prezenta comportamente, activitati si interese stereotipe;

•         Nu sunt satisfacute criteriile pentru tulburarea autista.

 

Echipa HelpMalin