Când fac mare, vreau ...
De aceea noi credem că dacă tu te uiți în fiecare joi seara la Doctorul cel Bun pe AXN, Călin, Petre și Mălin sunt mai aproape de visele lor.
 
Călin, Petre și Mălin visează cum a visat și Shaun, să devină cineva când sunt mari. Shaun este un tânăr medic rezident cu autism și toate dificultățile unui diagnostic pe viață. Dar și cu toate calitățile unei diferențe de percepție care îi oferă o perspectivă excepțională asupra vieții. Visele lor pot fi posibile într-o lume în care înțelegem cum văd ei lumea și cum funcționează mintea lor extraordinară. Înțelegerea e primul pas. Urmărește Doctorul cel Bun în fiecare joi, de la ora 22:00 pe AXN.
Citeşte mai mult
Prietenii rari ai copiilor cu autism

Tu cine ai fi azi fără prietenul din copilărie? Poate nici nu ai un răspuns concret, dar sigur ți-ai făcut o listă în minte cu cei mai apropiați prieteni, aceia cu care te țineai spontan de mână și ați strâns amintiri din copilărie. Pentru copiii noștri, #copiiiaparte, oportunitățile de a-și face prieteni sunt drastic reduse în contexte firești precum școala sau parcul datorită specificului diagnosticului lor. 

CITEȘTE MAI MULT
Cum pregătim copiii cu autism pentru școală sau grădiniță

Copiii au nevoie de echilibru emoțional pentru a putea face față activităților educative, pentru a fi deschiși către mediu și cunoaștere. Cu atât mai mult, copilul cu autism are nevoie de o atenție sporită din partea adulților, care să cunoască stimuli interni sau externi care îl pot menține într-o stare de anxietate ridicată. Ți-am pregătit câteva recomandări în relația cu el, cu cadrul didactic și în relația cu tine pentru a începe școala sau grădinița cu dreptul.

 

Citește mai mult
Cum le povestim copiilor despre tragediile din jurul nostru

Actele deliberate de violență care rănesc oameni nevinovați, accidentele, tragediile, ne afectează pe toți. Copiii vor avea nevoie de sprijinul părinților și al familiei pentru a face față situației și pentru a li se restabili sentimentul de siguranță. Iată 6 recomandări pentru a le povesti copiilor cu autism și nu numai despre tragediile din jurul nostru.

CITEȘTE MAI MULT
Terapia tulburărilor orofaciale miofuncționale și intervenția logopedică

În ultima vreme se observă din ce în ce mai multe disfuncționalități la nivelul aparatului fonoarticulator, care fac intervenția logopedică din ce în ce mai dificilă. Prin procesul de intervenție generală logopedică, ce presupune miogimnastica aparatului fonoarticulator, a maxilarelor, a limbii, buzelor și obrajilor și echilibrul inspir-expir, ajungem inconștient să tratăm efectele și nu cauzele, lucrul care îngreunează procesul logopedic. 

CITEȘTE MAI MULT
Ce ne-ar ajuta știm despre ecolalia copilului cu autism?

Ecolalia nu este bună sau rea ci este felul în care copilul cu autism învață limbajul și comunicarea. 

Ecolalia reprezintă repetarea de cuvinte sau fraze de către copii cu TSA. Ei pot repeta cuvintele persoanelor apropiate din jurul lor (părinți, terapeuți) sau pot repeta cuvintele sau frazele din desenele favorite, emisiunile, muzica de la radio sau tv.

CITEȘTE MAI MULT
Progrese în terapie - Povestea lui Alex

Atunci și acum

Alex are 10 ani și este un băiat vesel, perseverent și mândru de reușitele lui. De la 6 ani vine zilnic la terapie, în centrul Help Autism Delea Nouă. Când a venit prima dată era nonverbal. Alex, terapeutul lui, povestește că își strângea pumnii, se ridica pe vârfuri și cu capul în sus și își strigă nemulțumirea – i-a spus poziția rachetei.

Citeşte mai mult
Cum abordăm schimbările în rutina copilului cu autism?

Copiii cu autism, mai mult decât oricine, caută să aibă o structură, predictibilitate în activități, să știe la ce se așteaptă în decursul zilei, cât durează și când se termină.

Coerența și predictibilitatea ajută copilul se simtă liniștit, în siguranță, încrezător că deține controlul asupra a ceea ce se va întâmpla. Dar când apar schimbările, copiii cu autism pot avea reacții comportamentale diverse precum retragere, comportamente repetitive, crize de plâns sau chiar manifestări ale agresivității.

Citeşte mai mult

Pagina 1 din 3